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Attention, Public Transport Users: Patience is Required This Summer

Auch am Ring wird fleißig saniert.
Auch am Ring wird fleißig saniert. ©M. Helmer / Wiener Linien
The Wiener Linien are taking advantage of the less busy summer period for extensive renovations and network expansions, including the modernization of around 11 kilometers of tracks. An extensive additional service ensures the mobility of Vienna.

This year, too, the Wiener Linien are using the less busy summer period to carry out renovations in the tram and subway network. The track modernization initiative will bring around 11 kilometers of new tracks and 45 switches for numerous lines this year. The U4 modernization of the tunnel under the Franz-Josefs-Kai will continue during the holidays.

Division of Line U4 during the Summer Holidays

After the successful repair of the U4 tunnel between Schwedenplatz and Schottenring last year, the next section is due this year: Between Schottenring and Friedensbrücke, the tunnel ceiling and tunnel supports of the U4 will be renovated. During the summer holidays, the line will therefore be divided from Hütteldorf to Schottenring and from Heiligenstadt to Friedensbrücke. As a replacement, Line E4 and Line D will run from Nußdorf to Schottenring. Due to the division of Line U4 and the S-Bahn main line between Floridsdorf and Praterstern, the intervals of Lines U6, 2, 30, and 31 will also be increased.

©Wiener Linien

Good News: These Lines Will Soon Run Regularly Again

Good news for the 14th and 15th districts: The 49er will run on its regular route again from June 30 after the track renovation. Around 1,800 meters of tracks and overhead lines have been renewed since April, and the Johnstraße and Breitensee stops have been improved. The work at Franz-Jonas-Platz will also be completed by the end of June. Lines 25, 26, and 31 will run again until their regular end of service.

Track Work for Numerous Tram Lines in Summer

  • Jörgerstraße - Gleisarbeiten für 43er: Bereits am 16. Juni startete die Gleiserneuerung in der Jörgerstraße. Rund 1.000 Meter Gleise werden dort bis Anfang September erneuert. Die Linie 43 fährt während der Bauarbeiten über eine geänderte Route: von Neuwaldegg bis Elterleinplatz und weiter nach Gersthof. Bei der Haltestelle Vinzenzgasse gelangt man so mit nur einem Umstieg in den 42er in die Innenstadt. Die Linie 9 verkehrt nur zwischen Westbahnhof und Rosensteingasse. Linien 2 und 44 fahren in dichteren Intervallen.
  • Ring - Einschränkungen der Linien D, 1, 2 und 71: Im Juli und August tauschen die Wiener Linien Gleise in den Bereichen Kärntner Ring, Universitätsring und Schubertring. Die Linien D, 1 und 2 werden umgeleitet. Der 71er fährt nur zwischen Enkplatz und Kaiserebersdorf. Zwischen Karlsplatz und St. Marx fährt ein Ersatzbus 71E. Die U-Bahnlinien U1, U2, U3 und U4 stehen in der Innenstadt als Ersatz zur Verfügung.
  • Margaretengürtel - Neue Gleise für Linie 6 und 18: Ab 7. Juli erhalten die Linien 6 und 18 am Margaretengürtel neue Gleise. Bis Ende August wird die Linie 18 eingestellt und die Linie 6 ab Eichenstraße zum Bahnhof Meidling umgeleitet. Die Ersatzbuslinie 6E fährt zwischen Westbahnhof und Eichenstraße. Die Linie 62 wird bei der Kliebergasse umgeleitet und fährt zur Matthäusgasse. Auf der Wiedner Hauptstraße stehen weiterhin die Linie 1 und die Badner Bahn zur Verfügung.
  • Hohe Warte - Gleiserneuerung für die Linie 37: Auf der Hohen Warte wird ab 28. Juli gebaut. Die Linie 37 pausiert knapp drei Wochen bis 14. August. Die Intervalle der Linie 38 werden in dieser Zeit verstärkt. Fahrgäste können außerdem auf die Linien D sowie auf die Buslinien 10A, 38A und 39A ausweichen.

New Tram Lines Starting in Autumn in Vienna

In addition to renovations, the network expansion is also progressing at Wiener Linien: In the autumn, two new tram lines, 12 and 27, will begin operation. Construction work for the extension of line 18 to the stadium started on June 2.

Additional Offers from Wiener Linien Around Construction Sites

Thanks to the dense network of bus, tram, and subway lines and replacement services, public transport passengers can get through Vienna well even in the summer months. Wiener Linien is increasing the frequency and sharing offers around construction sites. Larger vehicles are being used on tram line 44 to create more capacity on alternative routes. Where additional services are sensible and possible, replacement buses or trams are deployed. Complemented by the bike-sharing service WienMobil Rad and on-demand offers like the Hüpfer or shuttle services for people with mobility impairments, mobility in Vienna is maintained even during construction phases.

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(Red)

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